Roltrap is eindelijk binnen!

Door een vertraging werd de roltrap niet op tijd geleverd en is de lijn helaas nog niet geopend. Door perikelen in China werd de levering telkens uitgesteld. Verwachting is dat de metro’s nu 18 december daadwerkelijk kunnen gaan rijden…

uitleg tunnellengte verschil

Op 22 oktober vond de eerste triangulatie plaats van de tunnelas en deze werd meerdere malen herhaald door verschillende landmeters, dit om meetfouten uit te sluiten. De metingen liepen ten einde op 6 november. Hieruit bleek dat de tunnel 22,24 km werd. Deze tunnel neemt heel wat belemmeringen weg. Daarnaast blijft het toekomstige plan voor de Ijmeerbrug gehandhaafd als omleidingsroute ten behoeve van onderhoud in de tunnel of bij andersoortige stremmingen.

Lange tijd werd aangenomen dat de Nederlandse bodem niet voor de boortechniek geschikt zou zijn. uitvoerige studies en het praktijkvoorbeeld de Tweede Heinenoordtunnel hebben evenwel uitgewezen dat de Nederlandse ondergrond geen belemmering oplevert voor boortechnieken. Als de bodem te slap is, zijn hier verscheidene oplossingen voor. lokale grondverbetering is er één van. Bij de bouw van de oostwesttunnel wordt voor circa 100 meter van het tracé grondverbetering toegepast. tot op -/- 20 meter NAP wordt hiervoor de grond geïnjecteerd met een sementhoudende vloeistof die de bodem de juiste stevigheid biedt, de zogenoemde’mixed-in-place’methode.

Advertenties
Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

Verbinden met %s